На думку професора університету Кертіна Пітера Ньюмана такі транспортні засоби можуть допомогти великим містам у вирішенні транспортних та екологічних проблем.
У 20 містах Європи, Азії, Африки, Австралії і Нової Зеландії планується випробування безрейкового трамвая (зчленованого електробуса), який працює на сонячній енергії.
«Безрейковий трамваї тихі і не створюють шкідливих викидів, оскільки вони повністю електричні - батареї знаходяться на даху, тому не потрібні контактні мережі. Такий транспорт корисний для навколишнього середовища, оскільки живиться від бортових акумуляторів, які можуть заряджатися сонячною енергією, і, таким чином, допомагають зменшенню викидів в повітря», - каже професор універститету Кертіна Пітер Ньюман, який є прихильником біофільних міст.
Безрейкові трамваї, тобто зчленовані електробуси, можуть розвивати швидкість до 70 кілометрів на годину і з'єднують швидке транзитне сполучення з високою пропускною здатністю.
«Від трьох до п'яти секцій можуть вміщати до 300 пасажирів і перевозити їх більше, ніж звичайні автобуси. В такому трамваї може їхати стільки ж людей, скільки і за шістьма дорожнім смугам», - говорить Ньюман.
Уже зараз безрейкові трамваї працюють в китайських містах Чжучжоу та Ібін. Їх випробування проводять в Катарі. У 2020 році планується випробування такої техніки в австралійському місті Перт.
«Широке впровадження безрейкових трамваїв - це шлях до розвитку технологічного інтелектуального транспорту», - вважає Пітер Ньюман.